יצירת מוצרי מידע – איך מתחילים?

אם יש לך עסק פיזי או דיגיטלי, ואין לך מוצר מידע שנמכר בעסק, יצירת מוצרי מידע יכולה לשפר לך את המחזורים בצורה ניכרת, לייצר לך זרם שוטף של לקוחות שמוכנים להשאיר את האשראי שלהם אצלך ורק מחכים לקנות ממך את המוצר הבא. אם אין לך עסק עדיין, או שאתה שכיר ושוקל להקים לעצמך עסק או ערוץ הכנסות פעיל – יצירת מוצרי מידע היא דרך מצויינת עבורך גם להרוויח כסף, גם להפוך לגורו בתחום שלך וגם ליהנות מנכס דיגיטלי מניב.

יצירת מוצרי מידע – אילו מוצרי מידע ניתן לייצר?

לפני שנקפוץ לאיך עושים את זה, בואו נראה אילו סוגים של מוצרי מידע קיימים נכון להיום:

  • איבוק – מוצר מידע הקטן ביותר – איבוק הוא ספרון דיגיטלי שכדי לייצר אותו – פשוט שומרים קובץ וורד כקובץ PDF (אל תגלו שאתם יודעים). אורך הספרון לא רלוונטי, מה שחשוב זה כמות הערך שיש בו – יכול להיות איבוק בן 5 עמודים ששווה 100 שקל, ואיבוק בן 50 עמודים שלא שווה 50 שקל.
  • דיסק – מוצר מידע קטן, הכולל קובץ קול. כשאנחנו מדברים על מוצרי מידע – אין צורך להפיק את הדיסק פיזית ולשלוח אותו, אלא מספיק לבצע הקלטה של הקול ולשלוח את קבצי הקול בעצמם (או לינק להורדה). גם כאן – מה שחשוב זה הערך, לא האורך… (מכיר מישהו שמוכר קובץ קול בן 13 דקות ב-200 שקל, ואנשים קונים, ואומרים לו תודה רבה ושווה כל שקל..)
  • הרצאה מוקלטת – מוצר מידע בהיקף קצת יותר גדול, העוסקת בנושא מסויים. הבעיה של ההרצאות הן שהן בד"כ ארוכות ולא ממוקדות, מה שגורם לרוכשים לא לצפות בהן לכל אורכן ואז להעריך אותן כשוות פחות. דרך טובה לייצר הרצאה שכזו הוא לקיים שידור חי (וובינר), להקליט את הוובינר ולהציע את ההקלטה שלו למכירה.
  • סמינר מוקלט – מוצר מידע בהיקף גדול יותר – יכול להיות מבוסס על סדנה בת כמה שעות שעשיתם והקלטתם אותה. במקרה זה יש לוודא שהתכנים עוברים בהקלטה טוב (יש מקרים שבהם נושאים מסויימים עוברים מעולה מול קהל, ופחות טוב דרך מצלמה). הקלטות כאלה יכולות להימכר בסכומים של בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים.
  • קורס דיגיטלי / מיני קורס – הקורסים הדיגיטליים הם הטופ של יצירת מוצרי מידע, כיוון שהם נמכרים בקלות בסכומים של אלפי שקלים
  • יצירת מוצרי מידע
    יצירת מוצרי מידע

לאיזה סוג של עסקים מתאים יצירת מוצרי מידע?

 

למרות שרוב העסקים יחשבו ש"יצירת מוצרי מידע" זה פחות רלוונטי לתחום שלהם, אני יכול להגיד שנכון להיום לא מצאתי סוג של עסק שמוכר לקהל הרחב ולא יכול לייצר מוצר מידע רלוונטי. אם אתם עסק שמייצר מוצר ללקוח מסויים, אולי לכם יצירת מוצרי מידע פחות רלוונטי, אבל מצד שני – לא מצליח לחשוב על סוג כזה של עסק, אז, מוזמנים לאתגר אותי בתגובות לפוסט לגבי סוג העסק שלכם ואשמח לעזור לכם למצוא את מוצר המידע הרלוונטי לגביכם, ובינתיים – בואו ניקח כמה דוגמאות מסוגים שונים של עסקים, בגדלים שונים:

יצירת מוצרי מידע לרופא שיניים:

ספרון – איך לשמור על השיניים לבנות יותר, ולחסוך מאות שקלים על הלבנה

הרצאה איך לחסוך אלפי שקלים על טיפולי שיניים משמרים.

יצירת מוצרי מידע לחנות לאביזרי ספורט:

ספרון – איך להתאים נעל לפעילות הספורטיבית שלך

ספרון – איך למנוע פציעות ספורט ברכיבה על אופניים / יוגה / קרוספיט / כדורגל עם החבר'ה…

מיני קורס – איך להתאמן נכון בבית

יצירת מוצרי מידע ליועץ עסקי:

ספרון – טיפים לניהול העסק

הרצאה – התנהלות בעסק

מיני קורס – לניהול העסק

קורס – לניהול העסק

יצירת מוצרי מידע לגננת:

ספרון – איך ללמד ילד בן 3 לקרוא ולכתוב?

מיני קורס – איך לגרום לילד בן 4 לשעות של פעילות מהנה בלי טלוויזיה או אייפון?

קורס  – איך לחזק בטחון עצמי אצל ילדים

 

וכדומה…

כמו שראית בדוגמאות הקטנות האלה, יצירת מוצרי מידע יכולות להתאים לכל סוג של עסק, כאשר העסקים שעיקר הפעילות שלהם היא בצורה מילולית מול לקוחות – הם אלה שיכולים לייצר מוצרי מידע במהירות הגבוהה ביותר, כיוון שכל מה שהם צריכים לעשות זה לקחת את הדברים שהם אומרים, "לארוז" אותם בצורה מעניינת ולהציע אותם למכירה

 

איך מייצרים מוצרי מידע בקלות ובמהירות?

אחד הסודות השמורים ביותר בתחום של יצירת מוצרי מידע, הוא כיצד לייצר מוצר מידע במהירות. ישנם כאלה שכבר חצי שנה עובדים על האיבוק שלהם, או שנתיים שעובדים על הקורס הדיגיטלי שלהם, וזה פשוט חבל. אחד השיקולים שלנו בבחירת סוג מוצר המידע שאנחנו רוצים לייצר – הוא המהירות שלנו לייצר אותו

עדיף להוציא למכירה מוצר מידע ברמה בינונית ולמכור אותו בסכום נמוך יחסית, מאשר לחלום על המוצר המושלם, ולא למכור עד אז שום דבר. אם אנחנו חושבים שהמוצר שלנו לא מספיק טוב כרגע, אנחנו יכולים לתמחר אותו בהנחה ללקוחות ראשונים, להסביר להם שמדובר בתמחור נמוך כי המוצר "לא אפוי" לגמרי, ואתם רוצים לקבל פידבק על המוצר כדי לשפר אותו, ולכן להם יש הזדמנות להשתתף ביצירה שלו, וכמובן – לרכוש את המוצר במחיר "השקה" אבל ליהנות מהעדכונים של המוצר בחינם. זה עובד, והקונים ממש מרגישים שותפים ליצירה.

להפוך לגורו בזכות יצירת מוצרי מידע

אחד היתרונות של יצירת מוצרי מידע ושיווק שלהם, היא כמובן היכולת להפוך לגורו בתחום שלכם תוך זמן קצר. שיווק נכון ויעיל של המוצרים שלכם, יקנה לכם מעמד של אוטוריטה בתחום שלכם, וככל שהפרסום והמוניטין שלכם יתרחב, רבים יראו בכם סמכות בתחום שאתם עוסקים בו. אל תקפאו במקום במידה ואתם מצליחים לשווק את המוצרים שלכם. המשיכו להתקדם ולהתרחב גם בידע שלכם וגם בהפקת מוצרים חדשים. אחד העקרונות החשובים באינטרנט, במיוחד בשיווק, היא לא לקפוא על השמרים, אלא להתקדם ולהתרחב כל הזמן.

רוצה לדעת עוד איך מייצרים מוצרי מידע?

רוצה להקים ביזנס שמבוסס על מוצרי מידע??

הרשם עכשיו לסדרת סרטונים חינמיים – לגאסי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *