מכירת מוצרים דיגיטליים – מה חשוב לדעת?

התחום של מכירת מוצרים דיגיטליים התרחב מאד בשנים האחרונות והוא מגלגל סכומי כסף גדולים מאד מדי יום. העניין שהתחום מעורר בציבור הוא רב, וזאת מפני, כי כל אדם שיש בידיו מוצר הניתן לשיווק ומכירה באינטרנט יכול בקלות להחליף צדדים, ומקונה להפוך למוכר.

מה כדאי לדעת כאשר עוסקים בתחום שצובר תאוצה בשוק, כמו מכירת מוצרים דיגיטליים?

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם לגבי מכירת מוצרים דיגיטליים, היא איזה סוג של מוצר דיגיטלי אני מתכוון למכור, ואיך אני מתכוון לעשות את זה?

לדוגמא, אם המוצר הדיגיטלי שלכם הוא ספרון – איבוק, והוא צפוי לעלות כמה עשרות שקלים, בד"כ עמוד מכירה לא ארוך במיוחד יעשה עבודה מצויינת.

אם לעומת זאת אתם רוצים למכור מיני קורס בכמה מאות שקלים – כאן כבר תצטרכו ככל הנראה עמוד מכירה ארוך יותר – מסוג עמודי המכירה שלא נגמרים… 🙂

ואם אנחנו מדברים מוצרי מידע יקרים יותר, כמו קורסים בכמה אלפי שקלים, או תוכניות ליווי, ייתכן שתרצו לבנות משפכי מכירה למוצרים דיגטליים מורכבים יותר.

 

מכירת מוצרים דיגיטליים – איך אפשר לעשות את זה?

כדי לענות על תשובה על השאלה הזו, הדבר הראשון הוא לברר איזה סוג של מוצר דיגיטלי אני מוכר.

אם אני מוכר מוצר דיגיטלי מסוג איבוק – ספרון דיגיטלי, אני יכול להשתמש בעמוד נחיתה ייעודי לכך, ומי שירכוש את הספרון – יקבל אותו כקובץ ישירות למייל, באמצעות מייל אוטומטי המוגדר דרך רשימת תפוצה (אם זה קצת סינית לא נורא, זה הרבה יותר פשוט לעשות מאשר להבין איך זה קורה בתכל'ס…)

אני אני רוצה למכור מוצר מידע כמו קורס – בשביל זה אני אצטרך מערכת ייעודית לכך, כמו אתר חברים (אתר שהכניסה אליו היא באמצעות שם וסיסמא), להעלות את הגישה לקורס שלי לאתר החברים ולכל מי שרוכש את הקורס – לספק שם וסיסמא.

מכירת מוצרים דיגיטליים
מכירת מוצרים דיגיטליים

אפשר לשלם כסף למתכנת כדי שיבנה לנו אתר חברים שכזה לפי הדרישות שלנו, או להקים אתר וורדפרס ולהשתמש בתוסף בתשלום סמלי של כמה עשרות שקלים, שיהפוך את האתר שלנו לאתר חברים, או להשתמש במערכות מוכנות שכאלה.

מערכות מוכנות למכירת מוצרים דיגיטליים בד"כ עובדות לפי תשלום חודשי קבוע, או לפי אחוז מסויים מהמכירה של הקורס או המוצר. מערכת יוצאת דופן שכזו היא מערכת מסוג סקולר, מבית רב-מסר, מערכת הדיוור האוטומטי שבעברית. מי שמשתמש בשירותי רב מסר מקבל גישה למערכת הפצת הקורסים שלהם, סקולר, כחלק מההטבות הנלוות לחשבון. 

מה עדיף למכירת מוצרים דיגיטליים? עמוד מכירה או אתר?

אם נקפוץ ישר לסוף – עמוד מכירה ככל הנראה ייצר לכם יותר מכירות מאשר אתר אינטרנט, והסיבה היא כמובן מילה אחת – פוקוס.

באתר אינטרנט, כמו זה, יש בד"כ הרבה מידע, ולכן הגולשים יכולים לבוא מתוך מטרה להשיג מידע ספציפי, אולם להתחיל "להתברבר" באתר בין עמודי התוכן שלו, או המוצרים השונים, לשכוח את הסיבה שבגללה הם הגיעו לאתר ואתם תפסידו את המאמצים שלכם, ותפספסו מכירות.

בעמוד מכירה לעומת זאת – לגולש אין אופציה להתברבר אצלכם – או שהוא קונה, או שלא, אבל הוא לא ישכח למה הוא הגיע לעמוד שלכם. כמובן שאין שום הגבלה עם מספר עמודי המכירה שאתם מחזיקים – לפחות אחד לכל מוצר דיגיטלי שתרצו למכור, או יותר, תלוי כמה אתם בקיאים באופטימיזציות, AB טסטינג וכדומה (אם זה סינית זה בסדר. אתם עדיין בהתחלה, כרגע זה פחות חשוב).

רוצה לדעת עוד? רוצה להקים לך ביזנס שמבוסס על מוצרים דיגיטליים?

הרשם עכשיו לסדרת סרטונים חינמיים – לגאסי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *